ရဟႏၱာေန႔ျဖစ္ပါတယ္
မဟာသကၠရာဇ္
၁၀၃-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ အာရုံတတ္ခ်ိန္မွာ ဗုဒၶေဂါတမ မဟာဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔
ေရာက္ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္တုိင္းဟာ ဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ျခင္း
တရားေဟာေတာ္မူရိုး မရွိပါ။ ဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေတာ္မူၾကၿပီး ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္
၁-ရက္ေန႔မွစ,ကာ ၀ါဆုိလဆန္း ၆-ရက္ေန႔ အထိ ၄၉-ရက္တုိင္တုိင္ ၀ိမုတၱသုခလုိ႔ေခၚတဲ့
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားေတာ္မူရင္း ေဟာရမည့္တရားေတာ္တုိ႔ကုိ ႏွလုံးသြင္း
ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါတယ္။
၁၀၃-ခုႏွစ္
၀ါဆုိလည္ျပည့္ညဥ့္မွာ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ တရားနာပုဂၢဳိလ္ေတြက...
(၁) ေကာ႑ည ရေသ့ႀကီး (၂)၀ပၸရေသ့ႀကီး(၃)ဘဒၵိယရေသ့ႀကီး(၄)မဟာနာမရေသ့ႀကီး နဲ ႔
(၁) ေကာ႑ည ရေသ့ႀကီး (၂)၀ပၸရေသ့ႀကီး(၃)ဘဒၵိယရေသ့ႀကီး(၄)မဟာနာမရေသ့ႀကီး နဲ ႔
(၅)အႆဇိရေသ့ႀကီးတုိ႔ျဖစ္ႀကပါတယ္။
ဒီရေသ့ႀကီး ၅-ဦးႏွင့္ နတ္ျဗဟၼာမ်ားစြာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရေသ့ ငါးဦးဟာ အတၱကိလမထ အႏုေယာဂလမ္းစဥ္ကုိ ယုံၾကည္တဲ့ ရေသ့ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶက "ေဒြ ေမ ဘိကၡေ၀ အႏၱာ ပဗၺဇိေတန န ေသ၀ိတဗၺာ"ဟု အစခ်ီကာ ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီညမွာ ေကာ႑ည ရေသ့ႀကီး ေသာတာပန္တည္ၿပီး ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းျဖစ္ၿပီး နတ္ျဗဟၼာအေပါင္း ၁၈-ခုကုေဋလည္းကြ်တ္တမ္း၀င္ပါတယ္။
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္-၁ရက္ေန႔မွာ၀ပၸရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၂-ရက္ေန႔မွာဘဒၵိယရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၃-ရက္ေန႔မွာမဟာနာမရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၄-ရက္ေန႔မွာအႆဇိရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၄-ရက္ေန႔မွာပင္ ရေသ့ ၅-ဦးလုံး ေသာတာပန္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ ရေသ့ႀကီးငါးဦးလုံးသည္ တရားနာရလုိ႔ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶက "ဧဟိဘိကၡဳ - ရဟန္း, လာလုိ႔" ေခၚလုိက္တဲ့အခါက်မွ ရေသ့အသြင္ေပ်ာက္ၿပီး ၀ါ ၆၀-ေက်ာ္ရ မေထရ္ႀကီးမ်ားလုိ႔ ရဟန္းအသြင္ ရဟန္းပုံစံႏွင့္ ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
ဒီရေသ့ႀကီး ၅-ဦးႏွင့္ နတ္ျဗဟၼာမ်ားစြာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရေသ့ ငါးဦးဟာ အတၱကိလမထ အႏုေယာဂလမ္းစဥ္ကုိ ယုံၾကည္တဲ့ ရေသ့ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶက "ေဒြ ေမ ဘိကၡေ၀ အႏၱာ ပဗၺဇိေတန န ေသ၀ိတဗၺာ"ဟု အစခ်ီကာ ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီညမွာ ေကာ႑ည ရေသ့ႀကီး ေသာတာပန္တည္ၿပီး ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းျဖစ္ၿပီး နတ္ျဗဟၼာအေပါင္း ၁၈-ခုကုေဋလည္းကြ်တ္တမ္း၀င္ပါတယ္။
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္-၁ရက္ေန႔မွာ၀ပၸရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၂-ရက္ေန႔မွာဘဒၵိယရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၃-ရက္ေန႔မွာမဟာနာမရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၄-ရက္ေန႔မွာအႆဇိရေသ့ႀကီးေသာတာပန္တည္၊ပါတယ္
ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၄-ရက္ေန႔မွာပင္ ရေသ့ ၅-ဦးလုံး ေသာတာပန္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ ရေသ့ႀကီးငါးဦးလုံးသည္ တရားနာရလုိ႔ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶက "ဧဟိဘိကၡဳ - ရဟန္း, လာလုိ႔" ေခၚလုိက္တဲ့အခါက်မွ ရေသ့အသြင္ေပ်ာက္ၿပီး ၀ါ ၆၀-ေက်ာ္ရ မေထရ္ႀကီးမ်ားလုိ႔ ရဟန္းအသြင္ ရဟန္းပုံစံႏွင့္ ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္
၅-ရက္ေန႔ေရာက္တဲ့အခါ ပဥၥ၀ဂၢီရဟန္း ငါးပါးကုိ တစုတေ၀းတည္း ေခၚေတာ္မူ၍ "ရူပံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ- ရဟန္းတုိ႔ ရုပ္တရားဟာ အတၱမဟုတ္ဘူး"လုိ႔
အစခ်ီၿပီး ဒီအနတၱလကၡဏသုတ္ကုိစတင္ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အနတၱလကၡဏသုတ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
ရွင္းလင္းတင္ျပရမည္ဆိုလွ်င္
"အနတၱ"
ဆုိသည္ စကားလုံး၊ အနတၱဟူေသာ ေဒသနာေ၀ါဟာရသည္ ဗုဒၶပြင့္မွသာ ၾကားခဲ့ရသည့္ စကားလုံး
ၾကားနာခြင့္ရ သည့္ စကားလုံးျဖစ္သည္။ ဤတရားေတာ္ကုိ ဗုဒၶေဟာေတာ္မူလုိက္ေသာအခါ
သတၱေလာကႀကီး တခုလုံး တုန္လႈပ္သြားသည္။ သတၱေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးမွာ သတၱ၀ါေတြ
အားလုံးသည္ "အတၱ"လုိ႔ယူဆထားၾကသည္။
အနတၱတဲ့ အတၱမဟုတ္ဘူး မရွိဘူးတဲ့ဟုလည္းေကာင္း၊ ေၾသာ္ အနတၱပါလား၊ အတၱဆုိတာမရွိပါလားဟုႀကားရေသာအခါတုန္လႈပ္သြားႀကပါတယ္။
အနတၱတဲ့ အတၱမဟုတ္ဘူး မရွိဘူးတဲ့ဟုလည္းေကာင္း၊ ေၾသာ္ အနတၱပါလား၊ အတၱဆုိတာမရွိပါလားဟုႀကားရေသာအခါတုန္လႈပ္သြားႀကပါတယ္။
အနတၱ
=င့ါကိုယ္ ငါ့ဟာ မဟုတ္တာ အစုိးမရတာ (ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္လုပ္လု႔ိမရတာ )
ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလုိျဖစ္တာ ကိုဆုိလုိပါတယ္
လကၡဏ ဆိုတာ သေဘာတရားမ်ွသာ လုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္
လကၡဏာ - ဆိုတာ သေကၤတ - အမွတ္အသား အထိန္းအမွတ္ - ျဖစ္ပါတယ္
အနတၱလကၡဏသုတ္ = ငါ့ကိုယ္ ငါ့ဟာ မဟုတ္ အစုိးမရျခင္း (
ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္
သလုိမျဖစ္ျခင္းသေဘာတရား
သေဘာတရား
- ဘယ္လုိသေဘာတရားလဲ
ရုပ္
- ရုပ္ဆိုတာ ( အလုံး အရပ္ ပံုံသ႑ာန္အေလးခ်ိန္ရွိတဲ့ခႏၶာကိုယ္အစိုင္အခဲႀကီး
ကုိ ျမင္ ရမွာမဟုတ္ပါ -ေဖါက္ျပန္တက္တဲ့သေဘာ ကုိသိရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒီေဖါက္ျပန္တက္တဲ့ သေဘာကုိ
လကၡဏ လုိ႔ ဆိုလုိတာျဖစ္ပါတယ္
ရုပ္မွာ ပထ၀ီ - ေတေဇာ
-အာေဘာ၀ါေယာ ဆိုတဲ့ ဓါတ္သေဘာေတြေပါင္းစပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္
မာတဲ့သေဘာ ေျပာ့တဲ့သေဘာ
ပူတဲ့သေဘာ ေအးတဲ့သေဘာ - ယုိစီးတဲ့သေဘာ ဖဲြ႔စည္းတဲ့သေဘာ - ေထာက္ခံတဲ့သေဘာ
လွံဳတ္ရွား တဲ့သေဘာ တရားေတြတာ ေပါင္းစပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္
ဒီရုပ္ ဆိုတဲ့သေဘာကိုလဲ - ကံ စိတ္ - ဥတု အာဟာရ ဆိုတဲ့ အေႀကာင္းတရား ၄ ပါး ေႀကာင့္တာ
ရပ္တည္နုိင္တာျဖစ္ျပီးဘယ္သူတဦးတေယာက္
( တန္ခိုးရွင္ ) က မွ
ဖန္တိးေစခုိင္းလို႔ျဖစ္ေပၚေနရတာ မဟုတ္ပါ
နမ္ဆုိတာ -
သိတတ္တဲ့သေဘာ -
မွတ္သားတက္တဲ့သေဘာ -
ခံစားတက္တဲ့သေဘာ -
ျပဳျပင္ေစ့ေဆာ္တက္တဲ့သေဘာဆုိတဲ့သေဘာတရားအစုအေ၀းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
နမ္ခႏၶာဆိုတာလဲ သူ႔ ( ဒြါရ ) သူ႔အေပါက္ နဲ႔ သူ
အေႀကာင္းတိုက္ဆိုင္မွေပၚနိုင္တာ
ျဖစ္ပါတယ္
မ်က္စိဆိုတဲ့ မ်က္လုံးနဲ႔ ျမင္စရာ
အဆင္း တခုတခုန ဲ့ေတြ႔မွ စကၠဳအာရုံဆိုတဲ့
ျမင္စိတျဖစ္္ပါတယ္ ( နမ္ခႏၶာ တခုျဖစ္ပါတယ္ )
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
နား
နဲ ့ အသံတခုခု နဲ႔ တို္က္မွ( ေသာတအာရုံ
)ုံ ဆိုတဲ့ ႀကားစိတ္ျဖစ္ေပၚပါတယ္
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
နွာေခါင္း
နဲ႔ အနံ ့ တခုတခု နဲ႔႔ တို္က္မွ ( ဂႏၶာရုံ ) ဆုိတဲ့ နံ စိတ္ ျဖစ္ေပၚပါတယ္
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
လွ်ာေပၚမွာ စားစရာ တခုခု နဲ ့ေတြ႔ မွ ( ရသာရုံ ) ဆိုတဲ့ အရသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚ
ပါတယ္
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
ခႏၶာကိုယ္
အေရျပားမွာ ထိေတြ႔တဲ့ အရာတခုခု နဲ႔
ထိေတြ႔မွ ( ေဖာ႒ာပါရုံ ) ထုိတဲ့
ထိသိစိတ္
ေပၚပါတယ္
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
မေနာ
မွာ ေတြးေတာစရာ တခုခု နဲ႔ ေတြ႔မွ ေတြးေတာႀကံစည္စိတ္ျဖစ္ေပၚပါတယ္
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
နမ္ခႏၶာ
၄ ပါး ဟာလဲ သူ႔ အေပါက္ ( သူ႔ဒါြရ ) နဲ႔ သူ တို္က္မွ ျဖစ္ေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
ကိုယ္သေဘာအတိုင္း
ေပၚပါဆိုလုိ႔ေပၚတာမဟုတ္ပါ - ဒါေႀကာင့္ နမ္ခႏၶာကို လဲ ငါ ့စိတ္
ငါ့နမ္လုိ႔
မွတ္လုိ႔မရပါ
|
||||||||||||||||||||||||
လ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
၁
|
လကၡဏဉာဏ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ဆက္လက္ရွင္းျပရမယ္ဆိုရင္
တစုံတစ္ခုကို
မေက်မနပ္လုိ ႔ေဒါသျဖစ္ေနတယ္ ဆိုပါ စို႔
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ေတာ္
ေတာ္ နဲ႔ မေက်နို္င္မခ်မ္းနို္င္ျဖစ္ေနတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
စိတ္ကိုထိန္း
မနို္င္ သိမ္းမနို္င္ျဖစ္ေနတယ္
|
|
တစုံတခု
တုန္႔ျပန္လုိက္တယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ေက်နပ္သြားတယ္ တေျဖးေျဖးေဒါသေတြေျပသြားတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ေရ
တစ္ခြက္ေလာက္ေသာက္လုိ္က္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေဒါသေတြေလ်ာ့သြားတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ဒါေပမဲ့
ခုဏ ေဒါသျဖစ္ခဲ့တဲ့စိ္တ္ကေလး က အရွိန္က်န္ေနေသးတယ္လုိ႔ ရင္ခုံေနေသးတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ေတြးႀကည့္လုိက္ပါ - ေအာ္ခုဏ ငါ့စိတ္ေတြ ေဒါသအရွိန္တက္ခဲ့ပါလား
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ေအာ္ခုဏ
ငါ့စိတ္ေတြ ေဒါသအရွိန္တက္ခဲ့ပါလား -ေဒါသျဖစ္ခဲ့ပါလား ဆုိတဲ့ လကၡဏာ ကုိေတြးႀကည့္
လုိ႔သိတာအဲဒါ
လကၡဏ ဉာဏ္ နဲ႔သိတာပါ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
၂
|
ကိုယ္ေနတဲ့ရပ္ကြက္ မီးေလာင္ေနတယ္
ဆိုတဲ့သတင္းႀကားရေတာ့
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ရင္ထဲ
ထိတ္ သြားတယ္ စိ္တ္ထဲပူေလာင္သြားတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ငါ့အိမ္မ်ား
ပါသြားသလား - အိမ္က ခေလးေတြ ဘယ္လုိေနႀကသလဲ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
စိတ္
ပူေလာင္ေနတယ္ ဘာလုပ္ရ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိျဖစ္ေနတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
သြားႀကည့္တဲ့သူေတြ
ရဲ႔ သတင္းစကားႀကားရေတာ့
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ကိုယ္ေနတဲ့
လမ္း မဟုတ္ဘူးလုိ႔ေျပာတယ္ ေ၀းတယ္တဲ့
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
စိတ္ထဲ့
ေအးသြားတယ္ အခုမွ အလုံးႀကီးက်သြားတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ရင္ထဲမွာေတာ့
ခုံေနေသးတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ျပန္ေတြးႀကည့္လုိက္ေတာ့ ေအာ္ ခုဏ ငါ ့စိတ္ေတြ ပူေလာင္ခဲ့ပါလားဆုိတဲ့
လကၡဏာကို
လုိ႔ေတြးႀကည့္ရင္သိပါတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
အဲဒါ
လကၡဏ ဉာဏ္ နဲ႔သိတာပါ လကၡဏ ဉာဏ္ဆိုတာ
ေတြးႀကည့္မွ သိတာ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ဥပမာ
- ညက လယ္ထဲကုိ ဆင္ႀကိးတေကာင္
၀င္လာအိပ္သြားတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ဆင္ ေျခရာ ေတြကို ေတြ႔ရတယ္ - ဆင္ေျခးေတြေတြ႔တယ္ -
ဆင္တုိးေ၀ွ႔တုိက္သြားလုိ႔
သစ္ သစ္ပင္ေတြလဲေနတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ဆင္အိပ္သြားတဲ့ေနရာ
မွာ တြင္းႀကီိးျဖစ္ေနတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
အဲဒါေတြဟာ
ဆင္ေကာင္ႀကီး မရွိေတာ့ ေပမဲ့ ဆင္၀င္သြားတယ္ဆိုတဲ့ လကၡဏာေတြကို
ျမင္လုိ႔သိနိုင္ပါတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ျပန္ေတြးႀကည့္လုိသိတာ အဲဒါလကၡဏဉာဏ္ နဲ႔သိတာလုိ႔ဆုိလုိပါတယ္
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
ေမာင္သုည
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment