တ႐ုတ္ဧကရာဇ္တဲက်န္း၏ နန္းတြင္းအတြင္းဝန္ ကဗ်ာဆရာစာဆိုႀကီးျဖစ္ေသာ ေပၚက်ဴႝယီသည္ ပ်ဴဂီတအကအဖြဲ႕၏ ေတးဂီတႏွင္႔အကအလွကို ႐ွဳစားနားဆင္ဖူးသည္ျဖစ္၍ စာေၾကာင္းေရ ( ၃၄ ) ေၾကာင္း ပါဝင္ေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ( ျမန္မာဘာသာျပန္ဆိုလွ်င္ ) ေအာက္ပါအတိုင္း စပ္ဆိုခဲ႔သည္ဟုဆိုသည္ . . . ။
၀၁ ။ ။ ပ်ဴႏိုင္ငံမွ ဂီတပါတကား . . . ။
၀၂ ။ ။ ပင္လယ္ႀကီး၏အေနာက္ေတာင္ဘက္မွ လာေရာက္ခဲ႔ပါသည္ ။
၀၃ ။ ။ ယုန္ခ်န္၏သားေတာ္ သုနႏၵသည္ ။
၀၄ ။ ။ ေတာင္ပိုင္းႏိုင္ငံမွဂီတကို ဆက္သလာ၍ ႏွစ္ဦးမဂၤလာကန္ေတာ႔ပြဲသို႔ ေရာက္႐ွိလာပါသည္ ။
၀၅ ။ ။ တဲက်န္းက အခမ္းအနားအသြယ္သြယ္ျဖင္႔ နန္းေတာ္တြင္စံေနပါသည္ ။
၀၆ ။ ။ နားႏွစ္ဘက္ကိုမပိတ္ဘဲ ( မၿငီးစတမ္း ) နားေထာင္ေနပါသည္ ။
၀၇ ။ ။ ခ႐ုသင္းကို တစ္ခ်က္မွဳတ္လိုက္လွ်င္ ဦးထိပ္ေသွ်ာင္သံုးထံုးက တုန္ခါေန၍
၀၈ ။ ။ ေၾကးျဖင္႔ၿပီးေသာစည္ႀကီးကို အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာတီးခတ္လိုက္ေလေသာ္ ထိုးကြင္းထိုးထားေသာ ကိုယ္လက္အဂၤါမ်ားက လွဳပ္႐ွားလာသည္ ။
၀၉ ။ ။ ဦးထိပ္တြင္ပန္ဆင္ထားေသာ ပုလဲကံုး ( သို႔မဟုတ္ ) ေက်ာက္မ်က္ကံုးသည္ ေတာက္ေျပာင္ေန၍ ၾကယ္တာရာမ်ား လွဳပ္႐ွားေနဘိသကဲ႔သို႔ပင္
၁၀ ။ ။ ဆင္ယင္ထားေသာ ပန္းကံုးမ်ားသည္လည္း လွဳပ္႐ွားလ်က္ ေႁမြနဂါးမ်ား တြားသြားလွဳပ္႐ွားေနဘိသကဲ႔သို႔
၁၁ ။ ။ ပ်ဴဂီတပညာသည္မ်ားက ေတးသီီခ်င္းသီဆိုၿပီးေသာအခါ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းသားႀကီးက ဘုရင္ဧကရာဇ္အား ဤသို႔သံေတာ္ဦးတင္ေလသည္ ။
၁၂ ။ ။ ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳး၏ဖခင္ ပ်ဴဘုရင္သည္ ထန္မင္းဆက္၏ပိုင္နက္အျပင္ဘက္တြင္ စံစားလိုပါသည္ ။
၁၃ ။ ။ လက္ဝဲလက္ယာမွဴးမတ္ႀကီးမ်ားက တခဲနက္ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးၾကသည္ ။
၁၄ ။ ။ ဧကရာဇ္မင္း၏ ဘုန္းတန္ခိုးကား ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွသည္တကား ။
၁၅ ။ ။ မ်ားမၾကာမီပင္ မွဴးမတ္ႀကီးမ်ားသည္ ညီလာခံတြင္စု႐ံုးၾကလ်က္
၁၆ ။ ။ ႏွိမ္႔ခ်ဝပ္တြားကာ သံေတာ္ဦးတင္လႊာဆက္သ၍ ဧကရာဇ္မင္းျမတ္အား ေမတၲာပို႔ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးၾကသည္ ။
၁၇ ။ ။ ပ်ဴႏိုင္ငံသားတို႔၏ ဂီတအသစ္အဆန္း ဆက္သလာသည္ကို ေတြ႕ျမင္႐ွဳစားခဲ႔ၿပီးျဖစ္၍
၁၈ ။ ။ ယင္းအျဖစ္သနစ္ကို သားစဥ္ေျမးဆက္ သိ႐ွိမွတ္သားႏိုင္ၾကေစရန္ ရာဇဝင္ေမာ္ကြန္းတင္ထားပါရန္ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္ . . . ။ ။
စသျဖင္႔ . . . ( ၃၄ ) ေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ထားေလသည္ ။
ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးမ်ားျဖင္႔ ပ်ဴအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ( ၃ ) ဦးအား တ႐ုတ္ဧကရာဇ္က ခ်ီးျမွင္႔ဂုဏ္ျပဳသည္ဟုဆိုသည္ ။ တ႐ုတ္သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ တ႐ုတ္ဧကရာဇ္သည္ ပ်ဴအဆိုအတီး အကအလွမ်ားတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႕နစ္မြန္းေနသျဖင္႔ တ႐ုတ္ကဗ်ာဆရာႀကီးပိုးက်ဴအိက ဆင္းရဲသားျပည္သူူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ေမ႔ေလ်ာ႔မေနသင္႔ေၾကာင္း ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးဖြဲ႕ကာ အသိေပးမွဳ သတိေပးမွဳ ျပဳခဲ႔ရသည္ဟုဆိုသည္ ။ ယင္းမွတ္တမ္းကိုဆင္ျခင္ပါလွ်င္ တ႐ုတ္အႏုပညာ႐ွင္မ်ားက ပ်ဴအဖြဲ႕ ခ်င္အန္ၿမိဳ႕ေတာ္၌ေရာက္ခိုက္တြင္ ပ်ဴပညာ႐ွင္မ်ားထံမွ အဆိုအတီးအကပညာမ်ားကို သင္ၾကားရယူႏိုင္ခဲ႔သည္ဟု ယူဆရေပသည္ ။ ဥပမာအားျဖင္႔ တ႐ုတ္နန္းတြင္း ဂီတပညာ႐ွင္တစ္ဦးက ပ်ဴအဖြဲ႕အနားယူေလ႔က်င္႔ေနေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕၌ ပ်ဴဂီတအခ်ိဳ႕ကို ဂီတသေကၤတျဖင္႔ ေတးမွတ္ၿပီး တ႐ုတ္ဧကရာဇ္ေ႐ွ႕ေမွာက္တြင္ ႀကိဳတင္တီးမွဳတ္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ႔သည္ဟုဆိုသည္ ။ ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္ တ႐ုတ္ဂီတသေကၤတစနစ္မွာ တိက်ခိုင္လံုသည္ဟု ယူဆရေပမည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔တ႐ုတ္တို႔က ပ်ဴဂီတအားလံုးလိုလို ရယူမွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ၾကသည္ဟု ယူဆရသည္ ။ ဆက္လက္၍ ပ်ဴစာသားမ်ားကိုလည္း တ႐ုတ္ဘာသာျဖင္႔ ေျပာင္းလဲဲျပန္ဆိုလိုက္သည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္ ။ တ႐ုတ္တို႔တြင္ အကသေကၤတလည္း ႐ွိခဲ႔ဟန္တူသည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔တ႐ုတ္တို႔က ပ်ဴအကအခ်ိဳ႕ကို လက္ေတြ႕သင္ၾကားမွဳအျပင္ ႐ုုပ္ပံုမ်ားစြာ ေရဆြဲမွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ၾကသည္ဟု မွန္းဆထင္ျမင္ဖြယ္႐ွိေပသည္ ။
ပ်ဴအဆိုဂီတ တူရိယာဂီတႏွင္႔ အကအလွသဘာဝမ်ားမွာ ျမင္႔မားစြာထြန္းကားခဲ႔ေၾကာင္း ၫႊန္ျပသည့္ အျခားေသာေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားကိုလည္း တူးေဖာ္ေတြ႕႐ွိခဲ႔သည္ ။ ေ႐ွးဦးစြာ ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္မီက ျမင္ဗာဟုေစတီမွ ကေနေသာ ေယာက္်ားမိန္းမစံုတြဲ ေဖာင္းႂကြအုတ္ခြက္တစ္ခုကို တူးေဖာ္ေတြ႕႐ွိရသည္ ။ ျမင္ဗာဟုေစတီမွ အက႐ုုပ္ပံုမ်ားပါ႐ွိေသာ အုတ္ခြက္မ်ားအေၾကာင္းစာအုပ္ကို ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ ေက်ာက္စာဝန္ သီရိပ်ံခ်ီဦးျမ ေရးသားျပဳစုေသာ ေ႐ွးေဟာင္းအုတ္ခြက္ႏွင္႔ ဆင္းတုေတာ္မ်ား ( ဒုတိယတြဲ ) တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္ ။
ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ ဦးျမက ယင္းအုတ္ခြက္မ်ားမွာ ေျခတံ႐ွည္ လက္တံ႐ွည္ျဖင္႔႐ုပ္ပံုမ်ားသည္ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း က႐ိုက္သွ်န္ျမစ္ဝွမ္း႐ွိ အမရဝတီေဒသမွ တူးေဖာ္ေတြ႕႐ွိရေသာ႐ုပ္ပံုမ်ားႏွင္႔တူေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ခ်ထားေပးသည္ ။ ပထမအုတ္ခြက္မွာ ထက္ဝက္က်ိဳးပဲ႔ေနသည္ ။ ဒုတိယအုတ္ခြက္မွာ ေလးေထာင္႔ပံုသ႑ာန္႐ွိသည္ ။ ေတြးဆႏိုင္ေသာအခ်က္မွာ ယေန႔စံုတြဲအကသည္ ေ႐ွးပ်ဴေခတ္ကပင္ အေျခစိုက္ေနၿပီဟူေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္ ။
ပ်ဴတို႔၏အဆိုအတီးဂီတႏွင္႔ အကအႏုပညာရပ္မ်ား၏ အႏုပညာအဆင္႔အတန္း တိုးတက္ျမင္႔မားေၾကာင္း ခိုင္လံုသည့္ အျခားေသာ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဆိုင္ရာ အေထာက္အထားတစ္ရပ္မွာကား သေရေခတၲရာၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ေနရာမွ အျမင္႔ ( ၄ - ၅ ) လက္မ႐ွိေသာ ေၾကး႐ုပ္ငယ္မ်ားကို တူးေဖာ္ေတြ႕႐ွိရျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ပထမေၾကး႐ုပ္ငယ္မွာ ပေလြဆရာ ။
ဒုတိယေၾကး႐ုပ္ငယ္မွာ ဒိုးပတ္ကဲ႔သို႔ ႏွစ္ဖက္ပိတ္ဗံုတီးေနသူ ။
တတိယေၾကး႐ုပ္ငယ္မွာ ဘယ္လက္က အေပၚသို႔ေကြးေျမွာက္ထား၍ ညာလက္က ခါး၌ေထာက္ထားၿပီးလွ်င္ ေျခမ်ားကခြင္ထားကာ ကျပသူျဖစ္သည္ ။
စတုတၲေၾကး႐ုပ္ငယ္မွာ လင္းကြင္း ( သံလြင္ ) တီးသူ ။
ပၪၥမေၾကး႐ုပ္ငယ္မွာ အျခားအ႐ုပ္ငယ္မ်ား၏ ထက္ဝက္မွ်သာအျမင္႔႐ွိ၍ ေက်ာကုန္းေပၚတြင္ အိတ္တစ္လံုးပိုးထားေသာ လူ႐ႊင္ေတာ္ ( လူပုကေလး ) ျဖစ္ဟန္တူသည္ ။ အ႐ုပ္မ်ားမွာ အဆို အတီး အကအျပင္ ဟာသပါေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဒိုးပတ္ဝိုင္းႏွင္႔ ဆင္တူလွ၍ ေပ်ာ္႐ႊင္ျမဴးႂကြစြာ တီးမွဳတ္ကျပေနသည့္အသြင္ကို ေဖာ္ေဆာင္ထားသည္ ။ ေၾကး႐ုပ္ငယ္မ်ားသည္ ပ်ဴေခတ္အဆိိုအကအႏုပညာမ်ားသာမက ပ်ဴတို႔၏ ေၾကးသြန္းအတတ္ပညာႏွင္႔ ပန္းပုအႏုပညာရပ္မ်ားမွာလည္း ျမင္႔မားတိုးတက္ခဲ႔ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနေလသည္ ။
ဤအခ်က္အလက္မ်ားအရ ပ်ဴဂီတအကအလွမ်ားသည္ အႏုပညာအဆင္႔အတန္းျမင္႔မားစြာျဖင္႔ ယေန႔ အဆို အက အေရး အတီးဟူေသာ သုခုမသဘင္အႏုပညာရပ္မ်ား ျဖစ္တည္ထြန္းကားေရးအတြက္ ျမစ္ဖ်ားခံခဲ႔သည္ဟု မွတ္တမ္းတင္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္ . . . . . ။ ။
( ဆက္ပါဦးမည္ )
wiith - Win Naing Oo , Azan Art , Aung Kyaw Kyaw , Kaung Htet Kyaw , Kyaw Nanda , Ko Lwin Aung
Zaw Min-Oo ပ်ဴျမန္မာတူတယ္ေျပာမရတာ ခရုသင္းလည္းပါမယ္ ထင္တယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ျမန္မာေတြ ခရုသင္းမႈတ္တာမေတြ႔ရဘူး။ မမႈတ္တတ္တာေနမယ္။ smile emoticon
No comments:
Post a Comment