Sunday 26 October 2014

ေတြးမိေတြးရာေရးမိေရးရာ ( ဓမၼအေႀကာင္း )



ေတြးမိေတြးရာေရးမိေရးရာ  ( ဓမၼအေႀကာင္း ) 57
ပညတ္ခႏၶာနဲ႔ပရမတ္ခႏၶာ၏ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မွဳသေဘာတရား
ကိုဘယ္လုိသေဘာေပါက္နားလည္သလဲ
ေမး = အခုရထားတာခႏၶာဘယ္နွစ္ပါးလဲ
ေျဖ = ခႏၶာ ၅ ပါး ပါ ။
ေမး = ဘာေတြလဲ
ေျဖ = ရုပ္ - ေ၀ဒနာ -သညာ - သခၤါ - ၀ိဥာည္ ပါ
ေမး = အဲဒီခႏၶာ ၅ ပါးဘာေႀကာင့္ျဖစ္လာသလဲ
ေျဖ = အ၀ိဇၨာ-သခၤါရေႀကာင့္ - ၀ိဥာည္ - နမ္ရုပ္ ျဖစ္ရပါတယ္ ၊
အရပ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ - အ၀ိဇၨာ ( မသိလို႔ ) သခၤါရ (  ျပဳလုပ္ ) - လုိက္လ႔ုိရလာတာပါ
ေမး = ဒါဆုိ - အ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ ( မသိမွဳထဲမွာ ) ငါ - ပါသလား - ေယာက်္ား - ပါသလား - မိန္းမ ပါသလား
ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါပါသလား  -
ေျဖ = မပါ ပါ
ေမး = ခႏၶာရလာတာ အေမ အေဖ ပါသလား (လုိဆုိရင္ ဘယ္လုိေျဖမလဲ )
အေမ + အေမ + အေဖရဲ႔အေႀကာင္းအက်ိဴး သတၱိသေဘာကင္းလုိ႔ေကာျဖစ္သလား
ပညတ္ခႏၶာ နဲ႔ ပရမတ္ခႏၵာတို႔ရဲ႔အေႀကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္မွဳသေဘာကိုနားမလည္ရင္
ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္နိုင္တယ္
ဥပမာ -
၁ - မ်က္စိနဲ႔ အဆင္း တိုက္ရင္ ျမင္စိတ္ေပၚတယ္
မ်က္စိက ရုပ္တရား - အဆင္းကရုပ္တရား - ဒီနွစ္ခုတိုက္လုိက္လုိ႔ ေပၚလာတဲ့ျမင္စိတ္က မေနာမွာေပၚတယ္
ျမင္စိတ္က နမ္တရား ။ ( အဲဒီ မွာတင္ ရုပ္ နဲ ႔နမ္ နွစ္ခုစုံလုိ႔ ( ရုပ္ နဲ႔ နမ္ =  ခႏၶာ ၅ ပါး ေပၚတယ္ )
၂ - နား နဲ ႔အသံနဲ ႔တုိက္ရင္ ႀကားစိတ္ေပၚတယ္
နားက ရုပ္တရား - အသံကရုပ္တရား - ဒီနွစ္ခုတိုက္လုိက္လုိ႔ ေပၚလာတဲ့ႀကားစိတ္က မေနာမွာေပၚတယ္
ႀကားစိတ္က နမ္တရား ။ ( အဲဒီ မွာတင္ ရုပ္ နဲ ႔နမ္ နွစ္ခုစုံလုိ႔ ( ရုပ္ နဲ႔ နမ္ =  ခႏၶာ ၅ ပါး ေပၚတယ္ )
စသည္ - စသည္ျဖင့္ နာေခါင္း - လ်ွာ - ကိုယ္အေရျပာ  - မေနာ ) တုိ႔ကိုလဲ စဥ္းစားႀကည့္နိုင္ပါတယ္ )
ဒါေႀကာင့္ခႏၶာျဖစ္ေႀကာင္းတရားမွာ အဓိကအေႀကာင္းတရားက
အ၀ိဇၹာ မသိမွဳ( ပရမတ္ ) တရား က စတယ္ ၊ ေနာက္ဆုံးခႏၶာ ရလာေတာ့ ခႏၶာ ၅ ပါးကို ကို ပရမတ္ခႏၶာ
လုိ႔ ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ျမင္ ရသလုိ - ပညတ္ အေနနဲ႔လဲ မပါယ္ရဘူး
ခႏၶာဆိုတဲ့ ရုပ္တရားႀကီး ကလဲ ( ကံ - စိတ္ - ဥတု - အာဟာရ ) ဆိုတဲ့ ပညတ္ ေကာ ပရမတ္ ဆုိတဲ့
သေဘာတရား ၄ ခု အေပၚမွာ မူတည္ေနရတယ္ မဟုတ္ပါလား
ဒါေႀကာင့္
ပညတ္ခႏၶာနဲ႔ပရမတ္ခႏၶာ၏ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မွဳမကင္းဘူးလုိ သေဘာေပါက္ထားမွျဖစ္မယ္။
နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ေသာင္ကမ္းကုိျဖတ္ကူးတဲ့ေနရာမွာပညတ္ဆိုတဲ့ခႏၶာႀကိီးိကုိေလွအေနနဲ ႔အသုံးခ်ျပိး
ကူးခပ္သြားရမယ္ - ကမ္းျမင္ျပိ လမ္းျမင္္ျပိဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ုခင္တြယ္ေနလုိ႔မျဖစ္ဘူး
ထားခဲ့ျပိး နိဗၺာန္ေသာင္ကမ္းကိုလွမ္းတက္သြားရမွာ
ခႏၶာကိုအသုံးခ်တတ္မွ အသုံးက်မယ္
အသုံးမခ်တတ္ရင္ - သူကိုခင္တြယ္ေနျပန္ရင္လဲ
၀ဲႀသဂထဲမွာမ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ေနမယ္
ေယာဂီမ်ား အျမင္ျခင္းမတူရင္ဆုံးမနိုင္ပါတယ္  နာခံရန္အသင့္ပါခင္ဗ်ာ

ေမာင္သုည
26 – September -2014

No comments:

Post a Comment